Tilaus- ja toimitusehdot

Pomppa Oy:n verkkokaupan toimitusehdot kuluttajille

Voimassa 01.10.2019 alkaen

 

Yleistä

Verkkokaupan tuotteita myy Pomppa Oy, y-tunnus 2180752-4. Tuotteita myydään kuluttaja-asiakkaille maailmanlaajuisesti. Voidakseen tilata verkkokaupasta asiakkaan tulee olla vähintään 18-vuotias ja hänellä on oltava pysyvä toimitusosoite. Asiakkaan on tutustuttava voimassa oleviin toimitusehtoihin sekä hyväksyttävä nämä ehdot voidakseen tehdä tilauksen verkkokaupassa. Pidätämme oikeuden hintojen, toimituskulujen ja toimitusehtojen muutoksiin.

Huomaa, että sinulla saattaa olla näissä ehdoissa määritettyjen oikeuksien lisäksi muita sovellettavasta lainsäädännöstä johtuvia oikeuksia, jotka voivat vaihdella maakohtaisesti.

Mikäli tarvitsette apua tai lisätietoja voit lähettää sähköpostia osoitteeseemme sales (at) pomppa.fi tai soittaa numeroon +358 505 020 165. Soitot arkisin klo 9.00-15.00.

Tuotetiedot ja saatavuudet

Pomppa pyrkii siihen, että verkkokaupasta löytyy ajankohtaiset ja oikeat tiedot tuotteista sekä niiden saatavuudesta. Emme voi taata tietojen virheettömyyttä, eikä myytävien tuotteiden saatavuutta. Kaikkia tuotteita valmistetaan vain rajallinen määrä.

Mikäli tilauksen vastaanottamisen jälkeen käy ilmi, että onnistuneesta tilauksesta huolimatta saatavuustiedoissa on ilmennyt virhe ja tuote on loppunut, Pomppa ilmoittaa tästä välittömästi asiakkaalle. Tällaisessa tilanteessa asiakas voi peruuttaa koko tilauksen tai muuttaa sitä.

Tuotteiden värit ja materiaalit pyritään esittämään mahdollisimman tarkasti ja totuudenmukaisesti. Huomioithan, että tietokoneen, puhelimen tai tabletin näytön asetukset saattavat vaikuttaa tuotekuviin, joten emme voi taata värien paikkansapitävyyttä kaikilla laitteilla ja asetuksilla.

Hinnat, kulut ja verot

Ilmoitetut hinnat koskevat ainoastaan tässä verkkokaupassa tehtyjä tilauksia. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron 24%. Tilauskohtaiset toimituskulut näkyvät ostoskorissa. Toimituskulut lisätään tilaukselle ’’toimitus’’-kohdan mukaisesti. EU:n ulkopuolelle toimitettavista tilauksista vähennetään arvonlisävero ostoskorissa ’’toimitus’’-kohdan mukaisesti. Asiakas on vastuussa kaikista EU:n ulkopuolelta tulevien tilausten tulli- ja verokustannuksista.

Tilaaminen ja asiakastiedot

Tilaus tehdään Pompan verkkokaupassa www.pomppa.fi. Tuotteet tilataan lisäämällä tuotteet ostoskoriin ja suorittamalla maksu ’’ostoskori’’-sivulla. Voidaksesi tilata Pompan verkkokaupasta, sinun täytyy ilmoittaa nimesi, osoitteesi, puhelinnumerosi, maksutiedot sekä muut ostamiseen vaaditut tiedot tilauksen yhteydessä. Tilausta varten ei tarvitse rekisteröityä, mutta rekisteröityneet asiakkaat voivat seurata tilauksensa etenemistä sivuiltamme. Se myös nopeuttaa tilauksen tekemistä seuraavissa tilauksissa.

Tilauksesta lähetetään tilaamisen yhteydessä ilmoitettuun sähköpostiin tilausvahvistus, josta näet tilausnumeron, tilatut tuotteet ja ostoksen summan. Jos tilausvahvistus jää jostain syystä tulematta, ilmoita siitä asiakaspalveluumme.

Kuluttajansuoja

Pomppa käsittelee asiakastiedot luottamuksellisesti ja sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmansille osapuolille. Tietoja luovutetaan kolmansille osapuolille ainoastaan näihin toimitusehtoihin liittyen. EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (EU) 2016/679 mukaan asiakkaalla on oikeus saada kaikki hänestä keräämämme tieto tarkastettavaksi ja pyytää itseään koskevien tietojen oikaisemista tai poistamista asiakasrekisteristämme.

Kuluttaja-asiakkaan ja Pompan välisessä asiakassuhteessa noudatetaan ehtojen lisäksi kulloinkin voimassa olevaa kuluttajansuojan lainsäädäntöä. Kuluttajansuojan kannalta ei ole merkitystä, onko kuluttaja-asiakas rekisteröitynyt vai ei.

Maksaminen

Meillä voit maksaa ostoksesi seuraavilla maksutavoilla:
– Verkkopankit (vain Suomessa)
– Luottokortit (Visa, Visa Electron, Mastercard)
– Klarna-lasku (vain Suomessa)
– Paypal

Maksunvälityspalvelujen toteuttajina ja maksupalveluntarjoajina toimivat Paytrail Oyj, Klarna Bank ja PayPal. Maksutapojen tarjoajat ovat kolmansia osapuolia, joiden kanssa Pomppa on solminut palvelusopimukset. Asiakas syöttää itse kaikki luottokortti- tai verkkopankkimaksutiedot pankin tai maksupalveluntarjoajan sivuilla.

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Luottokorttimaksut

Luottokorttimaksuja voi suorittaa Paytrailin ja Paypalin kautta. Paytrail-palvelun kautta tehdyissä Visa, Visa Electron tai MasterCard-korttien maksuissa Paytrail Oyj (2122839-7) näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Paytrail Oyj

y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

Klarna-lasku

Laskulla maksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Klarna Bank yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Kun valitset maksutavaksi laskun, vastaanotat tuotteet ennen niiden maksamista. Voit maksaa laskun kerralla tai jakaa sen pienempiin osiin solmimalla luottosopimuksen Klarnan kanssa. Jos vaihdat tai palautat tuotteita Klarnan kautta maksamaltasi tilaukselta, korjaamme lopullisen summan suoraan laskullesi.

PayPal

PayPal-palvelussa ostokset voi maksaa PayPal-tunnuksilla tai luottokortilla (Visa / MasterCard / American Express). Lisätietoa palvelusta: www.paypal.com. Jos vaihdat tai palautat tuotteita PayPalin kautta maksamaltasi tilaukselta, korjaamme lopullisen summan suoraan PayPal-tilillesi.

Toimitus

Käsittelemme tilauksia arkisin. Toimitamme tilauksen mahdollisimman pian sen jälkeen, kun tilaus on onnistuneesti rekisteröitynyt verkkokauppaamme. Normaalisti käsittelemme tilaukset 1-7 päivän sisällä. Mikäli tilauksen käsittely kestää yli 7 arkipäivää tilauksen jättämisestä tai tuotetta ei voida toimittaa, ilmoitamme tilanteesta asiakkaalle sähköpostitse mahdollisimman pian.

Suomessa Pompan lähetykset hoitaa Posti. Suomen ulkopuolelle Pomppa käyttää useita lähetyskumppaneita. Toimitusmaksun suuruus riippuu tilauksen koosta ja valitusta toimitustavasta.

Suomessa pienikokoisten lähetysten toimitustavaksi on mahdollista valita Postin Pikkupaketti, jolloin lähetys jaetaan normaalin postinjakelun mukana suoraan kotiin. Postipaketit toimitetaan valittuun Postin toimipisteeseen tai pakettiautomaattiin. Pomppa pidättää oikeuden lähettää tilaus Pikkupakettina lähetyksen painon ja mittojen niin salliessa, vaikka tilauksen toimitustavaksi olisi valittu Postipaketti.

Hinnat toimituksille Suomessa:

Pikkupaketti 4,90€
Postipaketti 6,90€

Toimitushinnat Suomen ulkopuolelle ovat alkaen 9,90€. Toimituskulut vaihtelevat, sillä hintaan vaikuttaa paketin koko sekä lähetyksen kohdemaa. Kun olet lisännyt tuotteet ostoskoriin, voit tarkastella toimituskuluja syöttämällä osoite/maatiedot ostoskorin kenttiin.

Toimitamme tilauksia lähes kaikkialle maailmaan. Asiakas on itse vastuussa kaikista EU:n ulkopuolelta tulevien tilausten tulli- ja verokustannuksista. Toimitusaika Suomen ulkopuolelle saattaa toimitustavasta riippuen kestää yli 14 vuorokautta.

Vaihto- ja palautusoikeus

Kaikilla tuotteilla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Asiakas vastaa palautuksesta aiheutuvista lähetyskustannuksista.

Vaihto- ja palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikuntoisia tuotteita. Vaihto ja palautus tehdään noudattaen Pompan vaihto- ja palautuslomakkeen ohjeita. Vaihto- ja palautuslomake toimitetaan aina tilauksen mukana ja voit tarvittaessa pyytää sen asiakaspalvelustamme sales (at) pomppa.fi.

Vaihto- ja palautusoikeus on voimassa seuraavien ehtojen täyttyessä:

1. Vaihto tai palautus on tehty 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun lähetys on saapunut asiakkaalle.
2. Vaihdosta tai palautuksesta on toimitettu Pompalle ohjeiden mukaisesti täytetty asiakaspalautuslomake tai vastaavat tiedot.
3. Vaihdettavassa tai palautettavassa tuotteessa ei ole koiran karvoja, se on käyttämätön ja täysin myyntikuntoinen.

Mikäli vastaanotamme vaihto- tai palautuslähetyksen, joka ei täytä kaikkia kolmea yllämainittua vaihto- ja palautusoikeuden ehtoa, meillä on oikeus olla hyväksymättä vaihtoa tai palautusta. Kyseisessä tapauksessa Pomppa ei ole velvollinen hyvittämään tuotteen hintaa eikä muutoin korvaamaan tuotetta asiakkaalle. Mahdollinen uudelleenlähetys asiakkaalle tapahtuu tällaisessa tapauksessa asiakkaan kustannuksella.

Käsittelemme vaihdot ja palautukset 7 päivän sisällä siitä, kun olemme vastaanottaneet lähetyksen. Kun vaihto tai palautus on käsitelty, hyvitys maksetaan alkuperäiselle maksutavalle.

Vaihto tai palautus Suomesta

Tuotteiden vaihto

Mikäli tilaus on toimitettu Suomeen, asiakkaalla on oikeus vaihtaa tilauksella olevia tuotteita kerran veloituksetta. Tällöin asiakas lähettää vaihdettavan tuotteen Pompalle käyttäen tilauksen yhteydessä toimitettua Vaihto- ja Palautuslomakkeen osoittamaa Postin asiakaspalautustunnusta. Tunnusta käytettäessä vaihtotuotteen lähetys takaisin Pompalle on asiakkaalle ilmainen. Pomppa vastaa kuluista, jotka syntyvät vaihdetun tuotteen lähetyksestä asiakkaalle. Jos saman tilauksen tuotteita vaihdetaan uudelleen, asiakas vastaa kaikista vaihdon lähetyskuluista. Pomppa veloittaa lähetyskulut asiakkaalta ennen uusien tuotteiden lähetystä asiakkaalle.

Tuotteiden palautus

Asiakkaalla on mahdollisuus palauttaa tilaus kokonaan tai osittain. Asiakas vastaa aina palautuksen lähetyskuluista. Mikäli asiakas palauttaa koko tilauksen, palautetaan tilauksen yhteydessä maksetut toimituskulut. Palautuslähetyksen voi toimittaa meille Postin kautta asiakaspalautustunnuksellamme, joka löytyy tilauksen mukana tulleesta Vaihto- tai Palautuslomakkeesta. Pompan asiakaspalautustunnusta käyttäessä et maksa mitään jättäessäsi paketin Postiin, mutta Pomppa veloittaa asiakaspalvelutunnuksella tehdyistä palautuksista tuotteiden hyvityksen yhteydessä 4,90€/lähetys. Muista ottaa palautuslähetyksestä kuitti/tosite itsellesi jos lähetys jostain syystä sattuu katoamaan.

Vaihto tai palautus muualta kuin Suomesta

Asiakkaalla on mahdollisuus vaihtaa tilaamiaan tuotteita sekä palauttaa tilaus kokonaan tai osittain. Asiakas vastaa aina vaihtojen ja palautuksen lähetyskuluista. Mikäli asiakas palauttaa koko tilauksen, palautetaan tilauksen yhteydessä maksetut toimituskulut. Pompalla ei ole asiakaspalautussopimusta ulkomailla toimivien palveluntarjoajien kanssa. Asiakas vastaa täysin Suomen ulkopuolelta tulevien vaihtojen ja palautusten lähettämisestä. Pomppa veloittaa lähetyskulut asiakkaalta ennen uusien tuotteiden lähetystä asiakkaalle.

Virheet ja reklamaatiot

Kun asiakas on vastaanottanut toimituksen, asiakkaan tulee viipymättä tarkistaa, että toimitus sisältää kaikki tilatut tuotteet. Mikäli tuotteessa tai toimituksessa havaitaan virhe, tulee asiakkaan viipymättä ilmoittaa asiasta asiakaspalveluumme: sales (at) pomppa.fi. Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vahingoittunut kuljetuksessa, on siitä tehtävä välittömästi reklamaatio kuljetusyhtiölle sekä ilmoitettava asiasta asiakaspalveluumme.

Mikäli tuote on ostettu muualta kuin Pomppa Oy:n verkkokaupasta, tuotteesta tulee aina tehdä reklamaatio suoraan ostopaikkaan.

Laki ja määräykset

Verkkokauppamme ja toimitusehtomme noudattavat Suomen lakia ja kiistatilanteissa sovelletaan Suomen lakia.