POMPPA OY:N VERKKOKAUPAN TOIMITUSEHDOT KULUTTAJILLE

Voimassa 01.10.2019 alkaen
Päivitetty 19.3.2024

Yleistä

Verkkokaupan tuotteita myy Pomppa Oy, y-tunnus 2180752-4. Tuotteita myydään kuluttaja-asiakkaille maailmanlaajuisesti. Voidakseen tilata verkkokaupasta asiakkaan tulee olla vähintään 18-vuotias ja hänellä on oltava pysyvä toimitusosoite. Asiakkaan on tutustuttava voimassa oleviin toimitusehtoihin sekä hyväksyttävä nämä ehdot voidakseen tehdä tilauksen verkkokaupassa. Pidätämme oikeuden hintojen, toimituskulujen ja toimitusehtojen muutoksiin.

Huomaa, että sinulla saattaa olla näissä ehdoissa määritettyjen oikeuksien lisäksi muita sovellettavasta lainsäädännöstä johtuvia oikeuksia, jotka voivat vaihdella maakohtaisesti.

Mikäli tarvitsette apua tai lisätietoja voit lähettää sähköpostia osoitteeseemme store@pomppa.fi tai soittaa numeroon +358 505 020 165. Soitot arkisin klo 9.00-15.00.

Tuotetiedot ja saatavuudet

Pomppa pyrkii siihen, että verkkokaupasta löytyy ajankohtaiset ja oikeat tiedot tuotteista sekä niiden saatavuudesta. Emme voi taata tietojen virheettömyyttä, eikä myytävien tuotteiden saatavuutta. Kaikkia tuotteita valmistetaan vain rajallinen määrä.

Mikäli tilauksen vastaanottamisen jälkeen käy ilmi, että onnistuneesta tilauksesta huolimatta saatavuustiedoissa on ilmennyt virhe ja tuote on loppunut, Pomppa ilmoittaa tästä välittömästi asiakkaalle. Tällaisessa tilanteessa asiakas voi peruuttaa koko tilauksen tai muuttaa sitä.

Tuotteiden värit ja materiaalit pyritään esittämään mahdollisimman tarkasti ja totuudenmukaisesti. Huomioithan, että tietokoneen, puhelimen tai tabletin näytön asetukset saattavat vaikuttaa tuotekuviin, joten emme voi taata värien paikkansapitävyyttä kaikilla laitteilla ja asetuksilla.

Hinnat, kulut ja verot

Ilmoitetut hinnat koskevat ainoastaan tässä verkkokaupassa tehtyjä tilauksia. Tuotteiden hinnat sisältävät maakohtaisen arvonlisäveron, joka määräytyy asiakkaan toimitusosoitteen perusteella. Tilauskohtaiset toimituskulut näkyvät ostoskorissa. Toimituskulut lisätään tilaukselle ’’Toimitus’’-kohdan mukaisesti. EU:n ulkopuolelle toimitettavista tilauksista vähennetään arvonlisävero ostoskorissa ’’Toimitus’’-kohdan mukaisesti. Asiakas on vastuussa kaikista EU:n ulkopuolelta tulevien tilausten tulli- ja verokustannuksista, eivätkä nämä sisälly toimituskuluihin.

Tilaaminen ja asiakastiedot

Tilaus tehdään Pompan verkkokaupassa www.pomppa.fi. Tuotteet tilataan lisäämällä tuotteet ostoskoriin ja suorittamalla maksu ’’Ostoskori’’-sivulla. Voidaksesi tilata Pompan verkkokaupasta, sinun täytyy ilmoittaa nimesi, osoitteesi, puhelinnumerosi, maksutiedot sekä muut ostamiseen vaaditut tiedot tilauksen yhteydessä. Tilausta varten ei tarvitse rekisteröityä, mutta rekisteröityneet asiakkaat voivat seurata tilauksensa etenemistä sivuiltamme. Rekisteröityminen myös nopeuttaa tilauksen tekemistä seuraavissa tilauksissa.

Tilauksesta lähetetään tilaamisen yhteydessä ilmoitettuun sähköpostiin tilausvahvistus, josta näet tilausnumeron, tilatut tuotteet ja ostoksen summan. Jos tilausvahvistus jää jostain syystä tulematta, ilmoita siitä asiakaspalveluumme.

Kuluttajansuoja

Pomppa käsittelee asiakastiedot luottamuksellisesti ja sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmansille osapuolille. Tietoja luovutetaan kolmansille osapuolille ainoastaan näihin toimitusehtoihin liittyen. EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (EU) 2016/679 mukaan asiakkaalla on oikeus saada kaikki hänestä keräämämme tieto tarkastettavaksi ja pyytää itseään koskevien tietojen oikaisemista tai poistamista asiakasrekisteristämme.

Kuluttaja-asiakkaan ja Pompan välisessä asiakassuhteessa noudatetaan ehtojen lisäksi kulloinkin voimassa olevaa kuluttajansuojan lainsäädäntöä. Kuluttajansuojan kannalta ei ole merkitystä, onko kuluttaja-asiakas rekisteröitynyt vai ei.

Maksaminen

Pompan verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Stripe. Stripella voit maksaa ostoksesi seuraavilla maksutavoilla. Sinulle näytetään kassalla kulloinkin saatavilla olevat maksutavat. Maksutavat vaihtelevat maittain.

Stripe:

  • Kortti: Visa, Visa Electron, Mastercard
  • Klarna: Lasku & erämaksu
  • iDEAL: Verkkomaksu

Klarna

Luovuttamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarnan ehdot. Kun olet täyttänyt kassalla tietosi, Klarna Checkout näyttää, mitä maksuvaihtoehtoja juuri sinulle on saatavilla. Ennalta valittu maksutapa on lasku, mutta voit valita myös jonkin muun maksutavan. Tarjottavat vaihtoehdot voivat vaihdella eri ostokerroilla. Klarnan tarvittaessa tekemät luottotarkistukset eivät vaikuta luottokelpoisuuteesi, eivätkä muut sinusta luottotarkistusta pyytävät tahot, kuten pankit, voi nähdä niitä.

  • Maksa myöhemmin – Klarna-lasku. Klarnalla saat 30 päivää kulutonta maksuaikaa. Maksuaika alkaa tilauksen lähettämisestä. Laskulla maksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Klarna Bank yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Kun valitset maksutavaksi laskun, vastaanotat tuotteet ennen niiden maksamista. Jos saatavaa ei makseta, Klarna lähettää maksumuistutuksen, josta Klarna veloittaa 5,00 €:n muistutusmaksun. Jos palautat Klarnan laskulla maksamiasi tuotteita, korjaamme hyvitykset suoraan laskulle.
  • Pilko maksut – Klarna-erämaksu. Valitessasi kiinteän 3 tai 6 kk erämaksun maksat ostoksesi pienemmissä kuukausierissä ja vastaanotat tilaamasi tuotteet, ennen maksua. Voit milloin tahansa maksaa loppusumman pois yhdellä kertaa ilman lisäkuluja. Klarna tekee luottopäätöksen heti kassalla syöttämiesi tietojen perusteella. Mikäli sinulle myönnetään mahdollisuus erämaksuun voit valita sinulle sopivimman erämaksusuunnitelman, jonka ehdot ja kulut esitetään sinulle heti kassalla. Maksuviivästyksen sattuessa Klarna veloittaa 5 euron muistutusmaksun jokaista maksumuistutusta kohden.

Toimitus

Käsittelemme tilauksia arkisin. Toimitamme tilauksen mahdollisimman pian sen jälkeen, kun tilaus on onnistuneesti rekisteröitynyt verkkokauppaamme. Tilausten normaali käsittelyaika on 1–3 arkipäivää. Ruuhka-aikoina tilausten käsittelyaika voi olla normaalia pidempi. Mikäli tilauksen käsittely kestää yli 7 arkipäivää tilauksen jättämisestä tai tuotetta ei voida toimittaa, ilmoitamme tilanteesta asiakkaalle sähköpostitse mahdollisimman pian.

Toimitusaika lasketaan siitä päivästä, kun kuljetusyhtiö noutaa tilauksen varastoltamme.

MaaToimitustapaToimitusaikaHinta
SuomiDB Schenker noutopiste
Posti postipaketti
Posti pikkupaketti
1-3 työpäivää4,90 €
6,90 €
5,60 €
Viro, Latvia,
Liettua
Posti Parcel Baltic1-3 työpäivää6,90 €
RuotsiGLS
DHL Express
1-3 työpäivää13,13 €
25,50 €
Muut EU maatGLS
DHL Express
3-5 työpäivää
1-3 työpäivää
12,90 €
24,90 €
Muu EurooppaGLS
DHL Express
1-3 työpäivää24,90 €
UKDHL Express1-3 työpäivää29,90 €
USA & CanadaDHL Express2-4 työpäivää34,90 €
Muut maatDHL Express2-4 työpäivää39,90 €

Huom, kansainväliset asiakkaat EU:n ulkopuolella ovat vastuussa tilauksen tullaamisesta sekä mahdollisista tullimaksuista ja veroista omassa kotimaassaan, nämä eivät sisälly toimituskuluun.

Toimitukset Suomessa

Suomessa Pompan lähetykset hoitaa DB Schenker ja Posti. Pienikokoisten lähetysten toimitustavaksi on mahdollista valita Postin Pikkupaketti, jolloin lähetys jaetaan normaalin postinjakelun mukana suoraan kotiin. Schenker ja Postin postipaketit toimitetaan valittuun toimipisteeseen tai pakettiautomaattiin. Pomppa pidättää oikeuden lähettää tilaus Pikkupakettina lähetyksen painon ja mittojen niin salliessa, vaikka tilauksen toimitustavaksi olisi valittu Postipaketti.

Toimitukset Suomen ulkopuolelle

Suomen ulkopuolelle tilaukset toimittaa DHL ja GLS. Toimitushinnat Suomen ulkopuolelle ovat alkaen 12,90€.  Toimitusmaksun suuruus määräytyy toimitusmaan ja valitun toimitustavan mukaan. Kun olet lisännyt tuotteet ostoskoriin, näet tarkat toimituskulut syöttämällä osoite/maatiedot ostoskorin kenttiin.

Toimitamme tilauksia lähes kaikkialle maailmaan. Asiakas on itse vastuussa kaikista EU:n ulkopuolelta tulevien tilausten tulli- ja verokustannuksista, eivätkä nämä sisälly toimituskuluihin. Toimitusaika Suomen ulkopuolelle saattaa kohdemaasta riippuen kestää yli 14 vuorokautta.

Vaihto- ja palautusoikeus

Kaikilla tuotteilla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Asiakkaan tulee säilyttää lähetyksestä kuitti, josta selviää paketin seurantatiedot ja säilyttää kuitti kunnes lähetys on käsitelty Pompan varastolla. Käsittelemme palautukset 5 arkipäivän sisällä siitä, kun olemme vastaanottaneet lähetyksen. Lähetämme sinulle sähköpostitse tiedon, kun olemme käsitelleet palautuksesi. Takaisinmaksu suoritetaan ostossa käytetylle alkuperäiselle maksutavalle.

Verkkokaupastamme tilatuilla tuotteilla ei ole suoraa vaihtomahdollisuutta. Mikäli haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen, tulee sinun palauttaa aiemmin tilaamasi tuote palautusohjeidemme mukaisesti ja tehdä uusi tilaus verkkokaupastamme.

Palautetut tuotteet tulevat takaisin myyntiin, joten käsittelethän niitä sen mukaisesti. Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikuntoisia tuotteita. Tarkistathan tuotteen istuvuuden ennen tuotelappujen irrottamista. Tuotelappujen tulee olla kiinni palautettavassa tuotteessa. Palautus tehdään noudattaen Pompan vaihto- ja palautusohjeita ja täyttämällä palautuslomake Pompan sivuilla. Tarkemmat vaihto- ja palautusohjeet, sekä palautuslomakkeen löydät täältä https://pomppa.fi/palautus/.

Palautusoikeus on voimassa seuraavien ehtojen täyttyessä:

1. Vaihto tai palautus on tehty 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun lähetys on saapunut asiakkaalle.
2. Vaihdosta tai palautuksesta on toimitettu Pompalle ohjeiden mukaisesti täytetty asiakaspalautuslomake tai vastaavat tiedot.
3. Palautettavassa tuotteessa ei ole koirankarvoja tai muuta likaa, kaikki tuotelaput ovat kiinni tuotteessa ja se on käyttämätön, sekä täysin myyntikuntoinen.

Mikäli vastaanotamme vaihto- tai palautuslähetyksen, joka ei täytä kaikkia kolmea yllämainittua vaihto- ja palautusoikeuden ehtoa, meillä on oikeus veloittaa asiakkaalta tuotteesta arvon alenema. Arvon aleneminen arvioidaan tapauskohtaisesti.

Palautus Suomesta

Asiakkaalla on mahdollisuus palauttaa tilaus kokonaan tai osittain. Palautuslähetyksen voi toimittaa meille noudattamalla tilauksen mukana toimitetun Vaihto- ja palautuslomakkeen ohjeita. Voit palauttaa verkkokaupasta ostetut tuotteet Suomessa veloituksetta. Muista ottaa palautuslähetyksestä kuitti/tosite itsellesi jos lähetys jostain syystä sattuu katoamaan. Emme voi hyvittää kadonnutta palautusta ilman lähetyskuittia.

Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin tilauksen palauttaminen. Jos tilaus palautuu meille noutamattomana, palautamme rahat tilatuista tuotteista, poislukien paketin palautumisesta aiheutuvan postikulun 5 €.

Palautus muualta kuin Suomesta

Asiakkaalla on mahdollisuus palauttaa tilaus kokonaan tai osittain. Asiakas vastaa aina palautuksen lähetyskuluista. Mikäli asiakas palauttaa koko tilauksen, palautetaan tilauksen yhteydessä maksetut toimituskulut. Pompalla ei ole asiakaspalautussopimusta ulkomailla toimivien palveluntarjoajien kanssa. Asiakas vastaa täysin Suomen ulkopuolelta tulevien vaihtojen ja palautusten lähettämisestä. Asiakkaan tulee aina ilmoittaa suomen ulkopuolelta saapuvista palautuksista Pompalle sähköpostitse ennen lähetystä. Samalla toimitamme ohjeet palautusta varten. Kaikki Suomen ulkopuolelta palautettavat tuotteet tulee toimittaa käyttäen DHL:n osoitekorttia, jonka Pomppa toimittaa asiakkaalle erillisellä viestillä. Palautuksen kustannukset vähennetään asiakkaalle hyvitettävistä, asiakkaalta saaduista maksusuorituksista ennen maksusuoritusten palauttamista asiakkaalle. Palautuskustannus on samansuuruinen, kuin toimituskulu.

Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin tilauksen palauttaminen. Jos tilaus palautuu meille noutamattomana, palautamme rahat tilatuista tuotteista, poislukien paketin palautumisesta aiheutuvat postikulut.

RePomppa

Anna käytetylle Pomppa-takillesi uusi elämä myymällä se takaisin meille, helposti ja turvallisesti! RePomppa-palvelun avulla käytetty tuote löytää uuden omistajan ja sinä saat hyvityksenä lahjakortin Pompan verkkokauppaan. Lue tarkemmat ohjeet ja ehdot RePompan Myyntiohjeet-sivulta.

Virheet ja reklamaatiot

Kun asiakas on vastaanottanut toimituksen, asiakkaan tulee viipymättä tarkistaa, että toimitus sisältää kaikki tilatut tuotteet. Mikäli tuotteessa tai toimituksessa havaitaan virhe, tulee asiakkaan viipymättä ilmoittaa asiasta asiakaspalveluumme: store@pomppa.fi. Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vahingoittunut kuljetuksessa, on siitä tehtävä välittömästi reklamaatio kuljetusyhtiölle sekä ilmoitettava asiasta asiakaspalveluumme.

Mikäli tuote on ostettu muualta kuin Pomppa Oy:n verkkokaupasta, tuotteesta tulee aina tehdä reklamaatio suoraan ostopaikkaan.

Laki ja määräykset

Verkkokauppamme ja toimitusehtomme noudattavat Suomen lakia ja kiistatilanteissa sovelletaan Suomen lakia.